tisdag 17 juli 2018

Med pausknappen intryckt

Jag hade en plan men den kom av sig.

Hettan och värmen kom emellan. När jag ser hur andra runt ikring mig påverkas så fick min plan krypa ned i byrålådan. Jag plockar fram den när det blivit något svalare.

Visst, jag skulle kunna kliva upp kl 06, dra på mig löparskorna och sticka ut på en runda men motivationen finns inte. Tidigare år men inte nu. Jag måste inte.



Jag fördrar att löpa när det är tio grader svalare (30+ är något jag inte rekommenderar)

Så i stället tar jag mattan under armen och smyger ut i trädgården. Parkerar mig i skuggan och låter kroppen styra vad som händer. Lyssnar in min dagsform och vad jag behöver.

Snart får jag sällskap, inte enbart av Tiger utan av en vän. Morgonyoga i vår trädgård. Nice start denna varma dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar