måndag 30 juli 2018

Rapport från en madrass


Så var den gjord och jag har fått mersmak. Visste innan att min kropp skulle ropa hurra men inte riktigt hur den skulle svara på behandlingen.

Yogamassage, vad är nu det?

Som jag uppfattar det så knådas inte bara muskler utan även bindväv och lymfkärl. Stretching av musklerna med hjälp av in och utandning samt tryck från massörens kropp. Denna gång gick vederbörande inte på mig men använde sina fötter som vikter.


Under två timmar fick jag helkroppsmassage. Ljuvligt!

Vad jag upptäckte var att det kittlades på ställen där min kropp är mindre van vid beröring. Inte mycket men tillräckligt för att få små rysningar. Annars var det i stort mest njutbart.

Så om du undrar så rekommenderar jag denna typ av boost. Det är som att lämna in bilen på service! Genomgång av alla system och besiktigad. Fick godkänt men vill ha mer så jag kommer att gå igen ... om ett tag.

Ordinerades att dricka mycket och vara uppmärksam på hur kroppen reagerar. Hittills ingenting, känns som vanligt men det kanske är för tidigt för en utvärdering i skrivande stund?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar