söndag 29 juli 2018

Under känsliga fingertoppar


Idag ska jag prova på något som är helt nytt för mig: Yogamassage.

Så klart att jag både fått och gett annan typ av massage men aldrig tidigare ovanstående beröring (om vi bortser ifrån den typ av yogamassage som läraren ofta ger sina elever efter en klass, då handlar det om ansikte, nacke, axlar och kanske fötter).

Idag har jag bokat tid hos en utbildad yogamassör. De som tipsat mig är lyriska. Beröringen ska vara mer djupgående.


Jag hoppas att den knut som sitter djupt ner under höger skulderblad luckras upp och kanske till och med försvinner. Hur som helst så lär den inte bli större.

De gånger jag unnat mig (läs fått massage i present) så har jag alltid konstaterat att detta är något jag borde ge mig själv. Ofta ... eller i alla fall oftare. Alla är vi värda att få knutar och spänningar upplösta, känna lyxen av välmående och bli omsorgsfullt ompysslade.

Exakt vad som skiljer denna typ av massage från den mer klassiska vågar jag inte sätta ord på just nu. Svar kan ges efter min efterlängtade självboost.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar