tisdag 2 juni 2020

DÅ mindes jag


Efter gårdagens tidiga morgonklass körde jag inte direkt hem, istället svängde jag förbi affären för att fylla på vårt förråd av livsmedel. Drog kortet och kvitterade ut en scanner samt hämtade en vagn.

Klick, klick på pumpflaska med handsprit och sen in i affären. Lastade vagnen med de varor som stod på inköpslistan samt lite annat smått och gott. 

Dags att betala. Scannade åter kortet men kom inte in? Gjorde om och fick till slut ett meddelande att jag behövde hjälp från en kassavärd. Så jag väntade.


Kom en ung tjej, knappade in sin kod och mumlade något om att det stod att min kassakorg var tom?
En kollega till henne dök upp och undrade om hon skulle hjälpa till?

Mina varor låg prydligt nedpackade i en stor kasse. DÅ mindes jag! Ooops
Inte en enda av artiklarna var inscannade ... jag hade glömt. Konstigt. Hur? Varför? 

En av tjejerna öppnade en kassa åt mig och så fick varje vara åka på bandet. Blev ett gammalt traditionellt köp och en ompackad kasse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar