tisdag 16 mars 2021

Det som göms ...

Att krypa ner i sängen kan vara spännande. Vad som gömts under täcket är möjligt att gissa men inte alltid lätt.

Om vi leker "Hills leken" med Stanley, typ apport, så har mannen en annan lek med Audrey. De "gömmer och söker", lite som "gömma nyckel" när jag var liten.

Mannen brukar placera ut små ekollon, bollar eller kastanjer. Audrey söker och HITTAR, då sätter en annan typ av lek igång: dribbling.

Vid det här laget har A själv lärt sig att gömma sina leksaker, gärna under mitt täcke. Igår när jag kröp ner så kunde det konstateras att hon inte snålat, låg säkert 3-4 grejer och bara väntade på att få bli upphittade och lekta med. 

Orkade inte ... utan lät ekollonen och kastanjen få vila bredvid mig.

Stanley som observerat på avstånd kan också gömma, han tränar sig under fällar och mattor. Så om nu något litet skulle försvinna hemma hos oss så är min sänghalva första stället vi bör leta på ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar