tisdag 30 november 2021

Autopilot läge

I måndags var jag med om något obehagligt, något som inte inträffat på mycket länge men som ruskade om undertecknad.

Pigg, utvilad och full av energi (efter min intensiva helg) såg jag fram emot en löprunda. Tyvärr för mig så var det ordentligt frostigt och kallt. Valde att byta ute mot inne och gick till gymmet. Här är mitt motstånd stort då jag tycker att gymmiljön är tråkig ... framför allt när det ska tränas ensam. Hur som så sprang jag på löpbandet och gick sen hem, mycket nöjd med mig själv.

Före lunch var det dags för måndagens första yogaklass, en företagsgrupp. Mitt under passet tappade jag fokus och kände hur det svajade till. Kroppen och huvudet hamnade i autopilotläge. En sekund eller kanske två sen loggade de in igen. Mina elever såg hur mina händer skakade till och förstod att undertecknad nästan svimmade ...

Avslutade klassen enligt planering och undrade över blodtrycksfallet. Varför? Hur kom det sig att min kropp reagerade som den gjorde? Jag som känt mig både stark och energifylld innan.

Under resten av dagen lyssnades det efter minsta signal. Vilade i yinpositioner och tog det lugnt då undertecknad visste att kvällen skulle avslutas med samma vinyasaklass. Hur skulle det gå?

Jag sa som det var och bland mina stammisar finns minst en utbildad sjuksköterska som lovade att hålla koll. Inget hände. Tack och lov!

Hur, var och varför är frågor som inte besvarats. Kroppen är glad igen och fungerar som den brukar men undertecknad lyssnar fortsatt in minsta lilla signal.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar