onsdag 23 mars 2022

Aj aj oj oj

Igår när jag vaknade så var inte min kropp i samma fas som mitt huvud. Låren stönade och det var lätt att lista ut anledningen: vårens första mil i löparskor. Trodde jag stretchat tillräckligt men tydligen inte ...

Värre blev det när undertecknad promenerade iväg i den kyliga morgontimmen för att arbeta. Nacken muttrade irriterad, precis som toppen av axlarna vilket var jättekonstigt. 

Hur jag än funderade så var det svårt att förstå. De klasser jag undervisat ger mig inte träningsvärk i nacken, dessutom hade sömnen varit okey precis som sovställningen. Hmn ...


Så trillade enkronan ner, ja visst ja, den långa grensaxen! 

Allt arbete utomhus med huvudet i vinkel, hur kunde jag glömma bort? Den arbetsställningen är inte normaltillstånd för mig och sliter plus att morgonens kalla luft fick musklerna att dra ihop sig ännu mer.

Åtgärden blev massera, massera, massera och utöva akupressur på mig själv vilket underlättade. Finns enbart en sak att göra: vänta, för allt går över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar