onsdag 27 april 2022

Spretigt men inspirerande

Slut i huvudet ... eller det är i alla fall så jag känner mig i skrivande stund, den intensiva arbetsveckan har kommit halvvägs och jag har min lediga kväll hemma.

I förrgår undervisade jag fem fysiska yogaklasser (vinyasa och aerial), i måndags och igår (samt resten av veckan) handlar det mesta om studenter och tentor. På lördag avslutar jag arbetsveckan med butikstjänst. Många bollar i luften och emellanåt spretigt men även inspirerande.

Onsdagens tenta (veterinärmedicin) i bilddiagnostik var spännande, att få se bildspel från samtliga dataskärmar på röntgenplåtar av främst katt, hund och häst. En skriftlig tenta med fallbeskrivningar där studenten skulle diagnostisera och analysera. Så här i efterhand vore det intressant att veta vilka sjukdomstillstånden var. (Enligt studenterna så hade tentan varit svår).

När ögonlocken nästan faller ihop och kroppen loggar in i ett tillstånd där vakenheten flörtar med sömn så är det bra att sysselsätta sig, ett sätt är att studera oviktig samt onödig information som att kolla hur stor del av de skrivande som bar glasögon. (Svar: strax under hälften, i den grupp jag observerade)

Nu vila, återhämtning och mys



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar