onsdag 4 maj 2022

Ett skratt i rätt riktning


Igår lyckades jag sparka igång min kreativitet mycket tack vare mina vänner och några välgörande och förlösande skratt, tillsammans är starkare så är det bara. Behövde dessutom en god natts sömn och en löptur innan jag landade på banan och kunde börja skriva. Så så skönt!

Och JA, har även återupptagit pluggandet (traumaanpassad yoga) Heja mig!

I vår trädgård har det dykt upp smultronblommor. Känns tidigt men jag kan ha fel. Våra magnolior är knappt knoppiga ... de står visserligen varken varmt eller speciellt skyddat så att de är sena är ingenting jag förvånas över. Har tittat på alla Magnolior i Kunskapsparken på campus och de har inte heller slagit ut (medan de utanför butiken inne i stan blommar för fullt).

Just nu är det den tid på året som vår trädgård lockar lite extra. Lusten att kavla upp ärmarna och arbeta fysiskt är stor efter månader av vila. Tur det då vi inte har brist på arbetsuppgifter. Vår "att göra lista" är lååång.

Men innan jag/vi hinner ut så har vi andra arbeten att gå till. Idag startar jag i ottan och klär mig i rollen som tentamens värd igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar