torsdag 16 juni 2022

Sommarlov ... eller nåt?!

Känslan av sommarlov infann sig igår förmiddag när vi (tentamensvärdar) avslutade ett möte med våra chefer och landade i gröngräset för gemensam lunch. På menyn stod sallad, då var och en av oss antingen svängt ihop vad kylskåpet erbjöd alternativt inhandlat, inget någon nämnt innan men som vi konstaterade var lättast att äta kallt. En timmes prat och skratt var på vi vinkade hejdå och önskade varandra en skön sommar.

Sommarlov! Ja ... eller cirka 6 veckors semester från ett av mina arbeten. Såå härligt!!!

Förstå mig rätt, jag gillar verkligen mina jobb, arbetskamrater och kollegor men att få en mer eller mindre blank kalender känns rätt nice. Få smälta ihop med sommaren och bara vara för sen blir det intensivt när den nya terminen kickar igång.


Lediga kvällar!!!

... och morgnar där jag inte behöver ställa klockan på 05:45 utan kan vakna när kroppen (och katterna) önskar. Rena lyxen.

Har inte riktigt semester ännu, andra arbetspass ligger bokade men de är färre. Helhetskänslan (just nu) är dock "sommarlov", den fyller kroppen med positiva vibbar av frihet och lata (???) dagar. 

Önskar dig en skön fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar