onsdag 11 maj 2016

Stay cool


Så förvandlades sommaren till vår när temperaturen droppade tio grader. Livet hinner ikapp och jag är i fas, det blir mer gjort på detta vis. Kanske bra att spara lite sommarvärme till de månader då alla ni där ute går på semester!?

Jag har blivit smått förälskad igen, denna gång i en väska och ett koncept.


Jag såg den första gången på rullbandet vid säkerhetskontrollen i Newark, då enbart i ögonvrån. Det andra tillfället var när vi landat på Arlanda och väntade på våra väskor. En tjej alldeles i närheten av mig plockade åt sig en kabinväska, modell större, en svartvit designväska med en av mina förebilder på: Modesty Blaise. Bredvid sig hade tjejen den väska jag skymtat i New York, en mindre variant som hon haft med sig inne i kabinen. Wow!

Jag sa så klart att jag tyckte att väskorna var urhäftiga och undrade var hon köpt dem? "Presenter från min mamma", svarade hon, "hon arbetar med Modesty Blaise."

Tyvärr fick jag ingen information om hur eller var väskorna finns att få tag på, det visste inte tjejen. Så jag beslöt mig för att googla när jag kom hem.

Idag tog jag tag i den tanken och hittade faktiskt återförsäljare här i Sverige ... bara det att väskorna är slut i sortimentet, typiskt.

Har dock länkat shopen och hemsidan till mannen och sönerna, tipsat om att detta är bästa mammapresenten!!! Nu hoppas jag att väskan kommer tillbaka i lager.


Stay cool 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar