lördag 22 juli 2017

Rapport från sjukstugan


Hur har vi det egentligen? Tja så där. Mannen och jag hostar och snorar ikapp. Det positiva är i alla fall att allt sakta men säkert verkar gå åt rätt håll.

Jag som kände mig nästan frisk (igår) luftade kroppen och själen på vår vackra innergård. Det blev varmare än jag trott och istället för den tidigare frossan så svettades jag.

Fick en riktigt mysig eftermiddag med astronauten och goda grannar. Socialt umgänge med människor jag gillar, finns det någon bättre medicin?


Att yoga under de senaste dagarna har inte riktigt fungerat. Jag har fått anpassa mig efter kroppens behov. Under mitt febriga dygn så bäddade jag ned mig och ägnade mig åt restorative: liggande fjäril. En slags återhämtande och vilande yoga. Somnade så klart!

Igår orkade jag lite mer så då valde jag yin, ingen puls, inget svett utan lugna asana för att öppna upp och stretcha, vila i varje position i fem minuter.

I de bästa av världar så vaknar vi friska i morgon. Jag lever på hoppet, det är det sista som dör hos mig.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar