fredag 26 februari 2021

Vårkänslor kl 06:00

Igår när jag väcktes av katterna så var det inte lika mörkt som det blev efter det att snön smälte bort. Det var som att någon tänt lampan, trots att klockan enbart var 06:00.

Väl ute vid brevlådan (för att hämta morgontidningen) höjde jag blicken och tittade upp mot himlen. En stor gul måne strålade på samma sätt som solen brukar. Den spred sitt ljus och om jag inte vetat bättre så skulle jag gissat att klockan varit betydligt mer än den faktiskt var.


Vårkänslor. Fåglar som kvittrade och som fick katterna att springa från det ena fönstret till det andra. Leta möjligheter att ta sig ut. Audrey som aldrig pratar med oss påkallade vår uppmärksamhet och bad först sin husse om hjälp. Långa samtal där mannen svarade så bra han kunde. När inget fönster öppnats och hon själv inte lyckades buffa upp något med nosen kom hon in till mig. Pratade och pratade ...

Katterna reagerade lika mycket på ljuset och alla vårljud som vi, skillnaden är att vi får gå ut vilket de inte får ... än.

Jag knöt på mig löparskorna och startade morgonen med en lång tur längs ån. Helt ljuvligt även om det i vissa lägen blåste riktigt ordentligt. 

En solig dag ger energi av bästa slag. Inläsningen av ljudfiler till "veckans bok" flöt utan hinder precis som min företagsklass. Dagen till ära var jag dessutom ledig under eftermiddagen, alltså inget extraknäck i butiken. Sammanfattningsvis en bättre fredag på "jobbet". 

Önskar dig en skön lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar