fredag 1 januari 2021

Är detta första steget in i en ny era?

Så är dörren öppnad till det nya året och var och en av oss har klivit över tröskeln, 2021. Vågar nog skriva att ALLA hoppas på nystart.

Hemma hos oss har mirakel skett, jag har fått klappa Audrey! Stryka med fingret över hennes kind och försiktigt smeka sidokroppen.

Den lilla varelsen sökte sig till mig och Stanley. Hankatten hade fångat in min hand och kramade om den mot sin kropp (även det en gest som tidigare aldrig inträffat). 

Audrey satte sig bredvid och såg på. Min magkänsla viskade att hon ville utmana sig själv, att hon valde att låta mig nära mig. Så ett litet finger sträcktes fram och fördes försiktigt mot hennes kind. Audrey satt kvar. Hon lät mig röra henne! 


Så jag fortsatte med andra kinden och sen längs sidokroppen. Fiskade upp min mobil med ena handen eftersom bildbevis kunde vara bra att ha. Audrey lät sig fotas men sen skruvade hon på kroppen och jag vet att den signalen betyder "sluta".

Första januari 2021 bjöd på ett mindre mirakel. I morgon kan allt vara annorlunda men då vet jag att "en gång fick jag" eller så är detta första steget in i en ny era!?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar