fredag 15 januari 2021

Note to self

Simultankapacitet. Ofta sägs det att kvinnor kan göra flera saker samtidigt men emellanåt är jag skeptisk. I mitt fall finns det minst ett tillfälle när jag får svårt och det är om undertecknad självscannar och pratar i telefonen samtidigt.

Pratade med syrran som handlade och sa till henne att vi kanske borde sluta så hon kunde fokusera på maten men fick till svar att det var lugnt eftersom hon planerade att gå till en kassa och betala.

Så åkte jag och mannen iväg för att handla inför helgen. Eftersom vi hade olika ärenden skiljdes vi åt och jag kvitterade ut en scanner samtidigt som jag pratade med min bror (i telefonen) Till saken bör nämnas att jag i stort sätt aldrig pratar i telefonen när jag gör ärenden (om inte någon ringer ... som i detta fall). Lyckades hitta allt som stod på inköpslistan och när jag betalat så avslutade vi samtalet. Packade mina varor, letade reda på mannen och åkte hem.

DÅ upptäckte jag att enbart betalkortet låg i min ficka, inte plånboken! Åh nej ... hade lagt ifrån mig den vid kortläsaren och glömt kvar den i affären. Shit!!!

Så dumt att prata och betala samtidigt, jag tappar fokus. Mannen skjutsade tillbaka mig till affären. Ingen plånbok vid självscanningskassan. Frågade personal som hänvisade till kiosken där kvarglömda kort och annat hamnar. Lång kö. Tog en kölapp och ställde mig att vänta eftersom jag tycker att det är oschysst att tränga sig.

Tack och lov hade någon funnit min plånbok, lämnat in den och jag fick tillbaka körkort och annat som låg i den! 

Note to self: prata inte i telefonen när jag handlar eller kör bil!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar