torsdag 7 januari 2021

Ny variant av fotboja

Fick en pulsklocka av mannen i julklapp, något som undertecknad önskat sig. En förhoppning om att slippa släpa med mig mobilen överallt samt kunna se hur många steg jag faktiskt tar varje dag (även när jag tränar). 

Under löpturer har jag sprungit med min iPhone, vilket fungerar men den tynger ner byxfickan eller känns allmänt stor att spänna fast på överarmen. I telefonen har jag en app som är bra och som dagligen lästs av. Problemet har varit de gånger jag tränat annat och/eller alla gånger jag undervisar i yoga. En timmes svett har hittills inte registrerats och således inte heller synts i totalsumman.

Den lilla, nätta och snygga pulsklockan passade mig precis men efter att ha kopplat den till mobilen så uppstod frågetecken. Varför fick jag mindre än hälften av alla steg som visade sig på mobilen?

Mannen testade och märkte inget underligt men frågade i förbifarten om jag pendlar med armarna när jag går?

Hmn ... kanske inte överdrivet? Emellanåt stoppar jag händerna i fickorna och då ligger de stilla. Så jag fick i uppgift att fokusera på att pendla med armarna. Försökte men resultatet var lika lågt som tidigare. I det här läget befann jag mig åter på ruta ett. Den gamla appen var den tillförlitliga, inte pulsklockan. Synd.  Får använda den som vanlig klocka istället och under träning.  

Så kom mannen med ett förslag, att jag skulle sätta klockan runt fotleden istället? Testade och vips hände det grejer! Hurra!!! En ny variant av fotboja visade sig, en som håller koll på antalet steg, km, puls och hjärtslag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar