tisdag 7 mars 2023

Lugnet före det utlovade kaoset


Du har hört att det ska bli snökaos och vet att morgonen kommer att vara kall, står du ändå fast vid den planerade löpturen? Himlen är klarblå i ottan men när du tittar på termometern så visar den inte på 3 utan på 13 minusgrader ...

Lätt att ställa in träningspasset. 

Du minns också all förrädisk is (inne i skogen) som gömmer sig under det centimeter tunna snötäcket. Hur ska du göra? Visst det är möjligt att springa på uppvärmda cykelvägar. Halkrisken är minimal men om det blåser så blir det ännu kallare.

Lätt att ställa in löpturen.



Så hur gör du? Inte vet jag men undertecknad drog på sig lager på lager och gav mig ut i skogen. På lätta och försiktiga fötter kollades underlaget. Isen under var inget problem inte så länge jag höll mig i kanten av stigen. Det blev en härlig morgon, den enda svårigheten var att se då solen steg och bländade. Varken vind eller kyla besvärade.

Så glad att jag tog mig ut, att löpningen inte ställdes in och att undertecknad hann njuta innan det blev dags att arbeta.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar