måndag 27 mars 2023

När det är mindre mysigt att vistas utomhus



Fascinerande hur det kan snöa vertikalt, på tvären och nästan lika intressant hur vinden kan driva nederbörden så det bildas vallar. Naturens krafter.

Fakta: mindre trevligt att vistas utomhus. Att försöka ta sig mellan olika platser är inte enkelt. Du blir kall. Snön piskar i ansiktet och vinden får dig att gå dubbelvikt. Om du någon gång befunnit dig uppe på kalfjället i vintertid så kanske du förstår.



För ett år sedan inträffade samma scenario, en måndag. Jag skulle undervisa (yoga) på kvällen men stormen tog vid och snön yrde vilket till slut innebar att undertecknad blev tvungen att ställa in klassen. Jag tog mig inte ut från vår villagata. Vallen utanför tomten var en halvmeter ...

Visst om vi skottat i skift och startat i tid men det hanns inte med. De stora vägarna var körbara men inte vår fram till rondellen.



Igår var situationen densamma, förutom att både jag och mannen skottade i omgångar för att ge mig möjlighet att kunna ta mig ut. Kollade dessutom bokningarna till klassen under hela eftermiddagen. Skulle någon dyka upp? Enligt appen JA, flera stycken.

Av säkerhetsskäl går det diskutera om det är smart att ge sig ut och om det är möjligt att ta sig hem igen? Beslöt därför att vara öppen för alla alternativ och vänta med beslutet så länge det gick.

Nå hur gick det?

Med snöspade i bilen, varma vindtäta kläder och sunt förnuft så kom jag både dit och tillbaka hem utan problem. Plogbilen gjorde sitt jobb långt efter det att jag krupit till sängs.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar