torsdag 7 december 2017

Krossat glas och röd vätska


Härom dagen brakade det till i ett av provrummen. Jag hörde ljudet och gick fram för att höra hur det gått? Var allt bra innanför skynket?

"Va? Jodå", svarade kunden och gläntade på draperiet.

Då, samtidigt upptäckte vi ... hennes nyinköpta vinflaska hade vält. Krossats. Det rann ut röd vätska över golvet.

"Oj, vänta! Jag hämtar papper", sa jag och skyndade iväg.

Det visade sig vara glögg inte vin. Rött och klibbigt med massor av glasbitar. Kunden klädde sig. Jag torkade. Kunden plockade ihop sina övriga påsar och gjorde sitt bästa för att avlägsna glöggen från var och en av dessa.



Själv tog jag hand om glaset. Kände starkt för kvinnan och tyckte synd om henne, trist att flaskan krossats. Shit happens ...

Kunden tyckte mest synd om mig, om att hon besvärade mig med en massa "problem". Äsch då! Shit happens. Mig var det alls inte synd om, jag gjorde bara det vem som helst skulle gjort torkade upp.

"Den här ska jag i allafall ha", sa kunden och la upp den provade toppen på disken.

Hon fick nya påsar och gick ifrån butiken rätt nöjd, skulle till Systemet och köpa ny glögg. Själv bad jag om städvagnen. Resterande glas och glögg behövde gnuggas bort annars blev det sockerkladd och odör doft. Resultat en renskrubbad provhytt. Shit happens.


Slutet gott, allting gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar