söndag 31 december 2017

Ring ut det gamla och ring in det nya


Igår skulle min/vår mamma fyllt 84 år ... om hon fortfarande hade funnits här hos oss. Mamma, den traditionsälskande, den person som hade förmågan och viljan att förvandla vardagen till fest, alltid!

Hon saknas ...

Den godhjärtade, den snälla och den emellanåt "osjälvständiga" kvinna som jag och mina systrar haft som kvinnlig förebild.

Idag och alla andra dagar blickar hon och pappa ned på oss från sin himmel. De finns alltid med ... i hjärtat.


Årets sista dag, en dag att reflektera och begrunda. Bakom mig ligger ett händelserikt år, en bergochdalbana av händelser och känslor när det gäller mitt arbete. Allt ordnade upp sig, som det ofta gör ... på något sätt.

Ikväll när vi skålar in 2018 så kommer jag att göra det med tillförsikt och nyfikenhet. Ett spännande år. Nystart. Utbildning. Flytt.

Så ring ut det gamla året och ring in det nya! Gott nyttår!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar