måndag 3 december 2018

Akta dig för isfläcken! Om du nonchalerar den finns risken att du faller pladask ... hårt



För många år sedan hade jag en arbetskompis som missade just en isfläck, hon halkade, ramlade baklänges, slog i huvudet och fick hjärnskakning! Kanske höjden av otur?

Hos oss har livet tuffat framåt de senaste veckorna i ett mer bekymmersfritt tempo. Visst är mannen utmattad och behöver ta hänsyn till sin dagsform och ork men kroppen har långsamt börjat återhämta sig. Så plötsligt började stress krypa tillbaka utan att mannen egentligen förstod varför? Kunde det ha att göra med sådant han behöver arbeta med/pratar om?

Igår morse knackade krampen på och jag kunde bara finnas där och stötta. Återfallet och bakslaget var inget vi ville öppna dörren för men likväl smet det in. Mannen har så kloka tankar men när väl stressen slog till ville inte huvudet lyssna på visdomen.

Vi funderade efteråt och jag tror att vi hittade en faktor som påverkar negativt. Vi har planerat att fira jul i norr, det är flera veckor dit och vi tar en dag i taget. Jag hoppas så klart eftersom mina systrar och deras familjer betyder oerhört mycket för mig, de saknas mig typ varje dag.


Mannen sa att han känner att han MÅSTE klara av att åka, annars gör han så många besvikna, inte minst mig och det vill han inte.

Fast det är ju inte sant. Han måste ingenting och alla förstår om vi behöver stanna hemma. Visst han kanske gör grabbarna besvikna och definitivt mig om det beslutet tas MEN våra söner skulle aldrig visa sin pappa den eventuella besvikelsen (inte lasta sitt eget på honom) och vad gäller mig så är jag som en öppen bok.

Jag skulle bryta ihop (i fem minuter), gråta men sen skulle jag torka tårarna och kavla upp ärmarna för det är så jag fungerar. Emellanåt får vi inte det vi önskar oss men så är livet. Jag har överlevt hittills och kommer att göra det igen, ifall vi får sadla om och fira jul hemma. För shit happens och får du en massa sura citroner så kan du alltid göra god lemonad av dessa.

Vi hade ett bra snack (jag och mannen) så nu hoppas jag att han inte känner några MÅSTEN eller BORDEN längre. Oavsett VAR vi firar jul så kommer den att bli stämningsfull och bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar