tisdag 13 augusti 2019

Att anpassa sig efter förutsättningarna


Tidiga morgnar och sena kvällsklasser, så kan min dag se ut som yogalärare. Jag arbetar när andra är lediga. Helt ärligt så föredrar jag att stiga upp i ottan eftersom den tiden på dygnet passar mig bäst, på kvällen vill min kropp chilla.

Denna termin har jag både och, tidigt och sent om vart annat samt en ordinarie lunchklass. Är glad över det, att tiderna sprids ut, det fungerar i mitt livspussel.


Mellan de öppna yogaklasserna ska så mycket annat hinnas med. Så klart planera och förbereda men också skriva (barnboksmanus för app) och brainstorma fram nya idéer till veckans Youtube film. Dessutom bokföring och annat "pyssel" som varje egen företagare behöver checka av.

När arbetet ligger tidigt och sent så betyder det att jag kan vara ledig på eftermiddagen (fm är jag ofta på Hera Hub) vilket för tillfället innebär att jag och mannen hinner träffas betydligt mer än när jag arbetade i butiken.

De flesta scheman fungerar när vi lär oss att anpassa oss efter förutsättningarna. Min/vår höst kommer att bli bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar