fredag 30 augusti 2019

Lönen irrar i cyberspace


Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt ... men å andra sidan så är det ingenting ovanligt.

Började morgonen hos tandhygienisten där hon minutiöst gick igenom alla vinklar och vrår i munnen. Kollade tandköttsfickor och tog bort tandsten. Finns tydligen två sätt att avlägsna det senare, med ultraljud eller för hand, jag är van med det första alternativet (vilket "känns" mer). Igår fick jag både och. Promenerade hem (60 minuter) och fick därefter meddelande att min lunchyoga klass ställts in. Trist men så kan det bli.

Tog istället itu med den lön som irrar i cyberspace. Ja du läste rätt. Min lön har lämnat avsändaren men eftersom jag precis bytt kontonummer och skaffat ett "riktigt" företagskonto samtidigt som jag glömt meddela löneansvarige detta ... så??? Mitt gamla konto finns inte mer. Pengarna borde studsat tillbaka enligt banken men just nu är de "borta"!


Nästa upptäckt var att det gick bra att fakturera men inte att bokföra. Samma anledning ... kontot hittades inte eftersom det var avslutat. Insåg att JAG behövde ändra kontouppgifterna i bokföringsprogrammet vilket visade sig knivigare än jag trott. Kopplade upp mig mot supporten som försökte hjälpa. Fattade ingenting. Provade mig fram och gjorde fel trots bra instruktioner. Suck

Morgonens behandling gjorde mig seg i huvudet och området i munnen runt visdomständerna kändes irriterat. Till slut skrev killen i supporten att det nog var bättre om jag ringde. (Undertecknad hade hunnit hitta på egna lösningar och det ville inte systemet gå med på). Trodde jag skulle bryta ihop ...
Ringde och efter två minuters vägledning var allt fixat. Jag hade rett ut mina snedsteg och lagt upp mitt nya konto!!!

Men där tog orken tog slut ...

Jag som lovat hämta Astronauten med polare på Arlanda. Messade sonen och skrev som det var. Inga problem enligt honom, de skulle ta sig "hem" själva.

Mannen och jag städade, bäddade rent, plockade fallfrukt och åt en god middag. Sen chillade vi till dess att de unga ingenjörerna checkade in. Slutet gott allting gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar