lördag 31 augusti 2019

Sommar? Eller är det höst?


Temperaturmässigt så är det fortfarande sommar medan almanackan och kalendern säger något helt annat.

Badväder. Bikinivarmt. Precis så som jag älskar att ha det! Att få hänga vid poolen, ta ett dopp eller två och sen arbeta i trädgården utan att frysa.

Så för mig handlar allt om att ta tillvara på nuet, vara i det som är för i morgon kan det vara tio grader och snålblåst. Vem vet?

Min lön som irrar i cyberspace, den som jag verkligen skulle behöva få in på mitt konto ... den är morgondagens uppgift. Inte dagens. Idag står familjen i centrum, precis som de flesta andra söndagar.


Astronauten och hans polare har inte åkt än men de ska och jag skjutsar dem mer än gärna till Arlanda. Får på så vis lite extra kvalitetstid med sonen. De stunder som bjuds känns oerhört viktiga att ta vara på. Ingen vet vad som händer i morgon.

I kväll är det jag och mannen igen. Tvåsamhet. Inga kids, bara vi. Skönt. Härligt. Rofyllt men även tomt.

Jag förbereder mig inför hösten. Att få tända ljus och mysa inne är något jag välkomnar men först ska jag suga ut det sista av vad sommaren har att erbjuda, på alla plan och bara vara.

Ha en ljuvlig söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar