måndag 19 augusti 2019

Som Hulken men enbart till färgen


Nu börjar den på riktigt, höstterminen och med den de ordinarie yogaklasserna på olika studios runt om i vår stad. Jag har två tidiga klasser/vecka (denna vecka tre, då jag lovat vikariera en morgon). Detta innebär planering.

Frukost behöver förberedas kvällen innan och placeras i kylskåpet, så jag kan plocka med mig denna (efter att ha klätt mig samt besökt badrummet). Vill inte fixa matsäck i ottan ...

Gäller att klura ut vad som är gott och samtidigt enkelt att förbereda. Jag har fastnat för smoothies, kokta ägg och emellanåt macka, banan eller nötter. Te finns att dricka på plats.


Hade gjort i ordning en grön smoothie med äpple, kiwi, ingefära och spenat. Helt försluten så hade den stått ett par dagar, liksom bortglömd. Så kom jag på den igår när det var dags för mellanmål innan klass. Härligt, tänkte jag och skruvade av locket.

Poff!!!

Smoothien exploderade eller kanske inte exploderade men när jag öppnade så var det övertryck inne i flaskan och den gröna trögflytande vätskan liksom spottades ut!?!

Över mig ...

Jag blev grönfläckig, liksom golvet och vitrinskåpet bredvid mig. Antar att smoothien i sin bortglömdhet jäst? Klunken jag tog smakade bra men sen tog tveksamheten över och jag hällde ut drycken i diskhon. Kanske var den okey att dricka? Kanske inte? Det får jag aldrig veta.

Gjorde istället ny smoothie och kokade ägg, bara att plocka med sig och droppa i väskan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar