lördag 15 maj 2021

Har aldrig ångrat oss

Igår var det prick tre år sedan vi flyttade från city till vårt hus. Något som verkligen kan firas eftersom vi trivs så bra. Ett lagom stort hus i lugnt och naturnära område. En tomt som erbjuder det mesta (utom garage) och som gjort/gör det enklare att hålla social distans genom en segdragen pandemi.

För tre år sedan fanns Tiger och skulle efter ett antal år av ofrivillig "fångenskap" (läs lägenhetsboende) få sin frihet tillbaka. Då var han 15 år och inte alls så frisk som vi trodde, hade nästan kunnat stryka med av värmeslag och överhettning under själva bilturen. Sex månader fick Tiger av lycka och ett källarfönster som fortfarande benämns som Tigers glugg, det blev hans alldeles personliga in och utgång.


Den ene vill rymma ut och den andre slinka in ...

Vårens/sommarens varmaste dag (28°) ägnades åt flytt. Ett tidskrävande åtagande trots att vi anlitade firma. 66 trappsteg utan hiss är ingen hit när 140 kartonger samt ett helt bohag ska bäras. Mycket kaffe och vatten gick åt.

Jag och Tiger blev skjutsade till vårt nya hem på förmiddagen. Jag kunde börja packa upp matvaror och en del porslin. Katten fick nosa inomhus men försvann ganska snart in i tvättstugan som var det enda riktigt svala rummet. Kröp ihop bakom tvättmaskinen och tyckte att han låg bra där.


Jag premiär lunchade på vår stora altan, hann sätta mig ned, då dök förste grannen upp. En hankatt vid namn Ramses. Trevlig prick. Hälsade och slog sig världsvant ned bredvid mig, han kurrade högt och jag åt. När jag sen skulle gå in igen tänkte Ramses hänga på men då blev det stopp.


Gårdagen ägnades åt uppackning, bad i poolen och hämtmat. Vi har sååå mycket kvar men det gör ingenting, nu är vi på plats. Allt känns oerhört bra.

Vad gäller katterna så har de kollat in varandra genom altandörrens fönsterruta. En dag kan de få hälsa på riktigt men inte än ... för tillfället vill den ene rymma ut och den andre slinka in. En glasruta mellan de båda herrarna känns just nu väldigt relevant.

Tiger och Ramses 2018

Vi fortsätter att njuta av hem och trädgård men nu tillsammans med våra nya familjemedlemmar, Stanley och Audrey. Önskar dig en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar