söndag 16 maj 2021

Japp, då kör jag igen!


En välbehövlig och skön långhelg är över och det är dags att arbeta, planera, undervisa och administrera, med andra ord en "vanlig vecka" med en måndag som påminner om de flesta andra. Känns okey.

Mitt vänsteröga har återhämtat sig och är inte längre rött och irriterat. Även min kropp har fått tillbaka den energi som den brukar ha. Under helgen har den varit både seg och trött, i alla fall vid de tillfällen då jag sprungit. Kan bero på pollen??? Trots att jag inte tycker att jag känt mig påverkad. Kan också bero på ögat som behövt läka. På värmen? Eller så har kroppen kanske signalerat att den behövt vila? Vad vet jag?


Har fått hjälp att fixa i ordning min nya slinggunga. Min snälla kollega tog sig tid och nu kan jag hänga upp den under päronträdet eller möjligtvis under något av våra äppelträd. Känns riktigt lyxigt att kunna flyga i större gunga i vår trädgård. Jippi!

Så paus på ute jobb och fokus på mitt "vanliga arbete". Önskar dig en bättre måndag.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar