onsdag 19 maj 2021

Klär mig i en fyraårings självförtroende när Batmandräkten tagits på

I morgon ska jag ut på roadtrip, alldeles själv (i alla fall första sträckan). Målet är Göteborg och sönerna, där så småningom Lejonkungen ska hänga med mig tillbaka för att påbörja sitt sommarjobb.

Du som känner mig vet att detta innebär äventyr. Undertecknad gillar nämligen inte att köra inne i Göteborg ... Stockholm går bra men Sveriges andra stad är mer opålitlig. Snabba avfarter, myller av vägar, ständiga vägarbeten och så som grädde på moset spårvagnar. 

Mitt värsta är sträckan mellan Gamlestaden och Västra Frölunda, den har jag kört tidigare ett par gånger men trots det så har vi inte blivit kompisar, därför har mannen knappat in en alternativ väg (på vår gps) via Mölndal. Längre men förhoppningsvis mindre stressande.

Just nu omprogrammerar jag min hjärna. Säger om och om igen att ALLT kommer att gå bra. Kör jag fel så kommer jag förr eller senare att hitta rätt. För varje gång jag utsätter mig för en motvillig utmaning så växer jag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar