lördag 22 maj 2021

Road trip del 2

För dig som undrat så gick roadtripen till och från Göteborg bra. Stressnivån höll sig låg och känslan att allt skulle flyta på stannade kvar. Är grymt stolt över mig själv och tacksam för schysst guidning via gps. 

Fredagen hos Astronauten, flickvän och Pettson gav mersmak. Så mysigt! Jag fick hänga med en mjuk och social kattunge som bjuder på allt det våra katter har svårt för. Tillit, kel och mys.

Blev sen bjuden på utsökt sushi samt cava av värdparet. Mums! Resten av kvällen ägnades åt snack och brädspel. Lejonkungen dök upp och samvaron fortsatte. Timmar att minnas.

Att bli bortskämd och ompysslad av sin av son är lyxigt och att sen flickvännen väljer att promenera med mig till bilen bara för att är guld värt. 

Den sträcka mannen programmerat om, för att jag skulle slippa köra genom Göteborg flöt perfekt. Utan missöden eller felkörning kom jag fram till Lejonkungen med flickvän. Bilen fylldes med bådas bohag varpå jag och den yngre sonen startade etapp 2, resan hem.

Gps kvinnans röst meddelade att E20 var avstängd på grund av vägarbete (???) och ledde om rutten. Hon beslöt att vi skulle köra över Stockholm istället vilket jag egentligen inte ville. Så här i efterhand kan vi enas om att jag och Lejonkungen klev ur boxen och körde en del på känn. Andra vyer och en längre sträcka men vad gör det när sällskapet är bra, krimpodavsnitten spännande och samtalen djupa.

Hemma bjöd mannen på mat och jag fick äntligen lätta rumpan från förarsätet och sträcka ut mina ben. Borta bra men hemma bäst ... alltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar