torsdag 29 juni 2023

Ena stunden där, andra stunden försvunna ...



Igår mellan arbetspassen i vår trädgård och de sköna doppen i poolen så fick jag se något som var nytt för mig (mannen har studerat tidigare och blev inte förvånad), först en och efter en stund två ...

Vad då undrar du kanske?

Hackspettar. Den första satt i ett äppelträd ovanför hängmattans ena fäste och pickade på stammen. Letade insekter att äta. Fascinerad stod jag ett par meter ifrån och längtade efter min mobil, ville väldigt gärna fota men visste att om jag rörde mig för hastigt så skulle fågeln flyga iväg.



När makan eller kanske maken kom och de satt tillsammans smög jag försiktigt och plockade med mig min telefon. Trots de ljudlösa stegen så var båda hackspettarna borta när blicken vändes tillbaka till äppelträdet. Ena stunden där, andra stunden försvunna ...

Men jag såg dem! Det kan ingen ta ifrån mig och mannen bekräftade att det finns hackspettar som emellanåt hälsar på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar