fredag 16 juni 2023

Utan lov?!



Lustigt att jag kan ha sååå många myggbett när det varit både varmt och extremt torrt stora delar av maj samt juni. I min tanke borde det inte finnas blodsugare just nu ...

Visst jag hänger en del i skogen och där finns fler mygg än på tomten men sen är det också så att våra enorma vinbärsbuskar och allt grönt runt poolen ger skydd och skugga åt insekter, det har vi lärt oss under de fem år vi bott i huset.



Jag är rödprickig, precis som undertecknad var under min barndom. Myggen älskar mig men den kärleken är inte ömsesidig ...

Så länge som jag hänger i solen är det okey, det är när lusten att läsa i skuggan infinner sig som myggen i smyg attackerar. Osynligt och utan ljud sätter de sig på någon del av kroppen som undertecknad inte ser. Försiktigt pressar de in sin snabel och suger i sig mitt blod. Utan lov!?

Nåja, det går över. Vad som är svårt är att låta bli att klia på de områden där jag vet betten finns ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar