måndag 19 juni 2023

Får väl skylla mig själv ...



En svullen handled (fortfarande, typ tredje eller fjärde dagen). 

Nej, jag är inte skadad, har inte heller överansträngt handen. Orsaken är myggbett och små sår efter att ha handskats med humle samt ryckt klistrigt ogräs som påverkar huden (typ som en väldigt mild variant av brännässla). 



Nä, använde inga handskar så undertecknad får väl skylla sig själv.

Hur som, det kliar och jag försöker låta bli att klia tillbaka, vilket går över förväntan (även om längtan att få "ge igen" är stark). Önskan att irritationen ska lägga sig har dock inte hörsammats, inte än. Så jag stålsätter mig och låter bli att använda mitt armbandsur, den klocka som vanligtvis sitter runt vänster handled och tänker att idag så vänder det



Och kan du tänka dig, det verkar vara en bättre idag idag! Jippi!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar