onsdag 9 mars 2016

Dags att dra i handbromsen

Nu är jag klar med veckans alla utmaningar! Eller?

Trodde att jag var i fas men tydligen är jag för ivrig. En gång hade jag en arbetskamrat som emellanåt sa att jag är för snabb i huvudet och att hon inte hann med. Bra ibland, sämre andra gånger. Just idag undrar jag ...

Tydligen är jag klar med nästa veckas uppdrag, det som jag trott varit denna veckas ...  nu avslutas Power of Elements 1! What? Är jag helt ute och cyklar?

Power of elements 1 
jord/lukt:


Krigare 3, position som jordar mig
och doften av kaffe samt bilden på en ung pappa (min) 
är som att komma hem


Jag fattar ingenting men helt tydligt är att jag har missat något. Power of Elements 2 som inriktar sig på vatten och smak har legat uppe sen i måndags (ja till och med i söndagkväll). Så för mig kändes det självklart att utmaning 1 var avslutad, (annars får ju den två veckor?)

Jag tog mig an elementet vatten och sinnet smak och funderade hur jag skulle möta dessa.

  • En bild på något som symboliserar smak (på gott eller ont)
  • Ett foto som visar hur jag balanserar upp mig själv (yogapose)
  • Ett filmklipp på 15 sekunder med en vinyasaflow (yogaposer som flyter ihop)

Hur många humlor ryms i en stockros?
Extra god nektar?
Hunden på paddleboard, vätskor som balanseras


Idag hade jag postat alla delar och då läser jag att förra veckans jord/lukt avslutas?!?
Är jag för ivrig? Kan jag inte läsa? Eller är det så att hela yogautmaningen varit otydligt presenterad?

Nu vet jag att jag har en vecka då jag kan publicera nya bilder och komplettera, framför allt borde jag lägga ut ny filmsnutt. Min var 30 sekunder och Instagram tillåter enbart 15 sekunder så jag fick klippa bort hälften vilket blir pannkaka när en flödande sekvens ska presenteras.

Oklippt filmsnutt
Solhälsning A

Jag kan inte speeda upp hastigheten i filmen så att den rymmer dubbelt så mycket, hur gör jag det? Måste lära mig så jag kan göra som många andra. Får se situationen som att jag fått en bonus vecka så att jag kan gå i takt med de andra.

Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar