onsdag 23 mars 2016

Skärtorsdag


Påsken är här och i år hinner jag med, har plockat fram påskpynt, vilket inte sker varje år (framför allt inte de år vi åker bort) och jag har städat. Vi är redo, ska bara handla.

Det här med att förbereda måltider och fylla frysen med fikabröd är inte min starka sida men ingen regel utan undantag. Check.

Så har vi städningen ... det är ett nödvändigt ont och nu för tiden blir jag inte stressad på det sätt jag blev när barnen var små. Jag tänker att det är bättre med lite skit i hörnen än att bo i ett rent helvete.


Det har dragits med dammvippan på ställen som sällan synas, högt upp under taket och bildligt sett har det snöat damm. Välbehövligt, nu är det renare. Väntar så länge som möjligt med att dammsuga eftersom vi har katter. Jag är lat av naturen och vill slippa göra om proceduren innan sonen med flickvän anländer.

Småfix är kvar som att inhandla godis till påskäggen, vilka ska gömmas inför skattjakten på Påskafton. Det finns urblåsta ägg att måla om någon är sugen och hattar att välja till den nya tradition som jag tänker införa i år: hattparad. Tänk dig kräftskiva med passande hatt. Jag har ett gäng egendesignade så familjen kan välja efter eget tycke och smak.


Dags att avrunda, har lite att pyssla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar