fredag 7 juni 2019

Det var som om Obelix gjort "bomben"


Jag har en fråga, hur kan det komma sig att det ALLTID är motvind när jag cyklar, framför allt hem???

Alltså jag ljuger inte, det är sant. Kanske livet vill att jag ska träna mig på något? Stå ut med motgångar?

Nåja efter att ha arbetat en stund, bland annat haft en lunchyogaklass, cyklat i motvind .... (say no more) och därefter ätit en sen lunch så kunde jag unna mig rygg- och magläge.

I den härliga sommarvärmen så blir det mindre gjort, hela jag vill enbart softa. Om jag ligger vid poolen och pluggar så slår jag två flugor i en smäll, alltså förenar nytta med nöje. Belöningen är doppen.


Igår hade vi inga 20+ grabbar runt vårt vattenhål (det för människor, fåglarna och katterna hänger vid dammen) så jag fick hela ytan själv. Lejonkungen och hans polare drog istället iväg för att åka ut med en av grabbarnas (pappas) båt.

Egentid. Pluggtid. Badtid.

Bara det att vattennivån sjunkit extremt!? Visst vattnet dunstat i värmen men jag tror mer på gänget grabbar som igår spelade Marc O' Polo. Det var som om Obelix gjort bomben ...

Så vattenslang i och så småningom schysst vattennivå igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar