lördag 1 juni 2019

Pockettapetsering


Vi har haft fyra backar med pocketböcker under vår källartrapp men inte nu längre. Jag fick äntligen inspiration att ta itu med en idé som jag länge burit på.

Mannen fixade fram ett hyllplan och sen var det dags för mig att fokusera. Tömma backarna från böcker och frigöra den bänk som står under trappan. Placera hyllplanet på sin tänkta plats och därefter  påbörja min installation.

Struntade i bokstavsordning och brydde mig mer om storlek, bredd och höjd samt faktumet HUR attraktiva pocketböckerna kan vara för en lässugen bokmal?


Den tveksamhet jag känt över ytan försvann, allt föll på plats och böckerna var lagom många (inte för många som jag trott).

Nu har vi en annorlunda bokhylla under trappan. Böckerna är staplade på varandra i rader, som att bygga ett torn nerifrån och upp. Tapetsera väggen med pocket.

Finns en läslampa i hörnet och plats att sitta eller lägga prylar framför. Jag är nöjd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar