torsdag 27 juni 2019

Stöttas, "hållas" och uppmuntras att ...


Idag är det sista dagen på fördjupnings kursen för yogalärare och känslorna är många. Först tacksamhet både till mina lärare och kursare men även gentemot mig själv, att jag gett mig denna vecka för egen utveckling och nya utmaningar. Att få växa lite till. Stöttas, "hållas" och uppmuntras  att testa nya outforskade vägar. Att våga lita på min inre styrka, min kraft, mitt jag och mina egna (emellanåt dolda) resurser.


En annan känsla är sorg (en tomhet), denna eftermiddag är allt över, vilket känns både skönt men även ledsamt. Så finns stolthet, lycka, glädje och en dos av trötthet.

Jag är nöjd. Har fått allt jag önskade och lite till. Ska därför bli skönt att ta tåget hem till mannen, Lejonkungen och grannkatten som tydligen försökt flytta in till oss i min frånvaro. Nu njuter jag av sista dagen, låter alla upplevelser sjunka in, umgås lite till med Astronauten och hans roomie för att bege mig hemåt i morgon.


Lämnar kollektivtrafik kaoset, rådjur på gångstigen, Pop boutique, Stormtroopers vid Korsvägen och soffan i vardagsrummet som tjänat som min säng. Återigen har Astronauten och hans roomie varit de bästa värdar. Jag har endast lagat middag en kväll då de inte var hemma, annars har de stått för all service. Så ompysslad och fylld med ny inspiration återvänder jag snart till mina vanliga kvarter. Kanske vi ses där?!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar