tisdag 2 april 2024

Kom inte så långt ...



Under tiden som vinden ven som mest och det kändes som att taket skulle lyfta signalerade tvättmaskinen att den var klar. Jag drack upp mitt eftermiddagsfika och beslöt att hänga tvätten innan en stunds välförtjänt vila i läsfåtöljen kunde avnjutas.

Kom aldrig så långt ...

Hade när maskinen sattes igång känt en doft av avlopp och påtalade detta för mannen som konstaterade att något filter antagligen behövde rengöras. Lyssnade halvt om halvt, då undertecknad ofta är den som rensar golvbrunnar samt tvättmaskiner. Kände att just igår så fanns det ingen ork för den typen av aktivitet (tyckte mig ha arbetat klart). Öppnade luckan och lyfte ut ett vitt underlakan som snarare blivit smutsigt i maskinen än rent?! Fanns tydliga smutsfläckar.



Åh nej ...

Drog med fingrarna längs insidan av gummilisten runt öppningen och blev geggig. Usch! Skulle inte men hade plötsligt inget val. Fram med trasor och rengöringsmedel. Torkade rent. Öppnade därefter den lilla luckan vid golvet och tömde på vatten innan jag rengjorde filtret med tandborste. Torkade röret inuti och monterade tillbaka alla delar.

Startade om maskinen för att tvätta rent och DÅ kunde jag  äntligen landa i fåtöljen och lyssna på ett pod-avsnitt som Lejonkungen länkat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar