måndag 22 april 2024

Kommer någon att dyka upp?



Insåg härom dagen att sista april infaller på en tisdag i år. I Uppsala är det en av de största helgdagarna på året ... lite som julafton, i alla fall om du frågar studenter (samt en stor del av stadens befolkning).

Hmn ... undrade jag, hur ser egentligen schemat ut för mina aerialklasser?

Loggade in och kollade, mycket riktigt så står det att jag/vi har lektion den kvällen!? Frågan är som du förstår: kommer någon att dyka upp?



Känns som en riktig schematabbe. Den som snickrat ihop kurstillfällena kanske glömt bort att vi bor i Valborgsfirandets högfäste? Eller struntat i och tänkt att deltagarna kommer att välja sin gunga istället för firande? Jag är både tveksam och skeptisk.

Istället för att slänga ut en fråga till min grupp om hur de vill göra så mejlade jag "chefen" och bad henne att ställa in den 30e april för att istället flytta klassen till slutet av maj. Verkar enklare. Smartare. Tror alla parter uppskattar detta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar