söndag 29 november 2015

Första advent

Sista november och vi vaknar av att det ligger snö på marken! Tyvärr kommer den att regna bort om vi ska tro på meteorologerna så det är bäst att njuta nu vid frukostbordet.


En av de mysigaste tiderna har påbörjats nu, advent. I ärlighetens namn missade jag mycket av stämningen under gårdagen eftersom jag valde att åka till Älvsjö och den stora Hälsomässan, en saffransbiscotti var det mest juliga vi åt under dagen.

Mannen och sönerna hade fått var sin adventspresent som stod på frukostbordet när de vaknade. En Star Wars kalender fylld med choklad till sonen och ett adventsfikaknyte till mannen som blev lämnad och fick en hel dag för sig själv (när vi andra drog på jobb och mässa).


Jag tog bilen till Sollentuna och min kompis, vilket är en historia i sig. Det var ett tag sen jag körde dit, sist åkte jag pendel så nu bad jag att få vägbeskrivningen messad. Mannen knappade dessutom in destinationen på vår gps och så drog jag.

Min tillit är inte teknisk, jag litar mer på min egen förmåga eller gamla traditionella verktyg som karta, muntlig beskrivning alternativt en nedtecknad. Nu hade jag allt. Jag kom fram men inte den väg som jag från början tänk. Misstron mot gps:en gjorde att jag valde min egen variant, så typiskt mig. Hemresan gick snabbare, jag kände igen mig och trots mörkret kom jag rätt på en gång.

Vi tog pendeln till Älvsjö och gled runt bland mässutställare, happenings och prova-på-aktiviteter. Åt sushi och drack latte. Vi hann prata och bara vara i många timmar, shoppade en del men inga julklappar. En bra dag!


Adventmys blev det hemma på kvällen. Mannen hade lagat god middag och sonen släppte en "bomb" men den är hemlig ;)


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar