tisdag 17 november 2015

Konsten att fästa girlang med kontorstejp

November i år bjuder på 50 nyanser av grått. Rå, fuktig och kylig luft så där så det kryper in under skinnet. Jag vill krypa ihop i soffan under en filt och värma mig med en stor kopp te.

Det bästa med den här månaden är att tända ljus.

I veckan ska grangirlangerna upp i butiken, vilket för mig personligen känns alldeles för tidigt. I min värld kan de få vänta till skyltsöndagen men nu är jag på jobbet och mitten av november är relativt normalt, faktum är att många butiker redan julskyltar.

Vi har fått instruktion att fästa girlangerna med kontorstejp?! Vanlig hederlig papperstejp, ska det vara något? Hur tänker de? Utsmyckningen kommer att lossna och falla ned. Räcker med att en liten barnhand drar i härligheten så lossnar en fem meter lång och "stickig" girlang.

Själv hade jag valt att fästa dekorationerna med i stort sätt vad som helst utom kontorstejp men nu är jag inte hemma utan på jobbet så då gör vi som HK önskar. Ska bli spännande att se om vi kan få allt att sitta ordentligt?

Såg en häftig bild på nätet. En gammal plastgran återanvänds och förvandlas till något läckert:


Skulle gärna se denna i vår butik 
eller för all del fungerar den bra även hemma hos oss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar