fredag 27 november 2015

Maria, Maria ... Maria

Ikväll ska jag se West Side Story igen. Jag blir bjuden av en vän och jag har en känsla av att kvällen blir magisk.


Mamma introducerade mig redan när jag låg i hennes mage. Det sägs att hon älskade denna Romeo och Julia tolkning så mycket att hon döpte mig efter en av huvudrollernas karaktärer, Maria.

Den gamla vinylskivan är i stort sönderspelad och när mamma somnade in så var det självklart att jag skulle få ärva LPn.


Och jag älskar den, precis som mamma gjorde! Har sett musikalen på scen många gånger i olika uppsättningar. Idag är den lika aktuell som när den sattes upp på Broadway 1957. Gängmentalitet, utanförskap, otillåten kärlek, rivalitet, immigration ... you name it, allt finns med.


Den här musiken och Griegs Bergakungens sal gjorde att mamma satte mig i balettskola. Ikväll ska jag få se den igen och jag längtar!


Balett i hallen, "skostyle"
första, andra och femte
position.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar