onsdag 25 november 2015

Hur flexibel är jag?


Funderar på en sak, hur kan det vara möjligt att ibland känna sig stelare när jag vaknar, efter att flitigt yogat varje morgon hela hösten? Kanske gör kylan sitt? Kanske är det min ålder?!


I ärlighetens namn är jag både smidig och rörlig, inte som när jag var tjugo men då dansade jag fortfarande. Idag är min kropp mer allround tränad och starkare men som sagt lite mindre flexibel. Tror jag får leva med det ;)


Har alltid varit mer hopfällbar och tänjbar framåt/bakåt än utåtvriden (för er som förstår vad jag menar). Spagat: ja, split: nej.


Den första advent, på söndag ska jag bjuda en av mina kära vänner på Hälsomässan i Älvsjö och bl a spana in yogautbudet. Vi ska ha en mysdag, hinna bubbla om allt som hänt sedan vi sist sågs, äta lunch, kanske köpa någon julklapp men framför allt bara vara i varandras sällskap. En tjejdag som jag ser fram emot.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar