söndag 8 december 2019

Måndag, hej!


Så har jag fått en riktigt julklapp ... umgås med mina systrar, deras barn, män och andra nära vänner under en härligt intensiv men ändå lugn helg.

Att hinna så mycket utan att stressa är häftigt. Få landa och bara vara. Sovmorgnar, senare kvällar och så mys, mys, mys!


Vi har hunnit med allt från pepparkakshus, glöggfest med provning och bedömning av ett tiotal inhandlade eller egengjorda sorter, sällskapsspel, innebandymatch, julmarknad, chilltid, middagar och balettföreställning.

Skratt, diskussioner men mitt i idyllen klev livet in och blandade in en dos sorg. För så är det att leva, allt är inte enbart fest. I influensatider då jag tillfälligt bott bland viruset så kämpar en för oss omtyckt person för sitt liv, det enda vi andra kan göra är att hoppas att mirakel sker och tillfrisknande är möjligt. Så mina tankar går till denna människa och alla vi som bryr oss.

Nu kickar vi igång denna vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar