måndag 9 december 2019

Små kvitton värda att studera


Under min weekend tripp till norra delen av vårt avlånga land, till min hemstad så färdades jag med olika transportmedel.

Mannen skjutsade in mig till city för att släppa av mig vid flygbussen och väl på ett överfullt Arlanda  tog jag mig genom säkerhetskontrollen och vidare till gaten. Incheckning och boarding hade fixats hemma (så med enbart handbagage så förkortades mitt köande).

Vad som blev en helt ny erfarenhet för mig var att trots incheckad biljett så fick jag sitta på helt andra platser än jag bokat. Båda turerna innebar flygplansbyte. På vägen upp fick ingen av oss information om detta och det lilla kvitto som ploppade ut ur boardingmaskinen brydde jag mig inte speciellt mycket om, det hamnade i min ficka. På planet så meddelade en man att jag satt på hans plats???


Jag hade 10 D ... det hade han också. Kollade på papperslappen som mycket riktigt bekräftade att mannen hade rätt. Lämnade därför stolen och intog min nya sits. Samma sak inträffade på hemresan men då hade personalen godheten att informera om detta (så att boardingen skulle gå fortare). Eftersom jag reste ensam så misstänkte jag att en ny sittplats skulle ges till just mig.

Vad som däremot var helt nytt var ankomsten till Arlanda. Vårt inrikesplan parkerade på Terminal 5 (utrikes) och de som skulle vidare (inrikes) ombads ta en anslutningsbuss från landningsbanan. Själv tänkte jag att det borde vara enklast (samt snabbast) att kliva av på utrikes och gå, jag hade ju ingen väska att hämta ut. Snacka om att jag fick gå! Eller typ småspringa (då min tidsmarginal hastigt krympte) jag hade en buss att hinna med (hann precis).

Varje resa är ett äventyr i sig! Sällan blir de som jag tror, det är bara att hänga med i turerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar