tisdag 10 december 2019

När jag "glömt" alternativt "inte orkat" ...


Jag har skrivit det tidigare och jag erkänner det igen, att skjuta från höften är min superkraft.

Det kan visserligen gå åt vilket håll som helst när jag totalt oplanerad men motiverad inser att jag behöver hitta en lösning på ett "problem". Det kan handla om veckans Youtube video, mitt oskrivna blogginlägg eller vad vi ska äta till middag.

Med andra ord inträffar det att jag "glömt alternativt inte orkat" förbereda mig ...

Mina yogaklasser däremot är alltid planerade men denna veckas Youtube film var det inte. Tänkte att jag kör, att bitarna kommer att falla på plats ungefär som de gör när jag flödar under min egen praktik (och låter kroppen bestämma).


Skulle det bli "fel" så gör det ingenting, lösningen finns inom räckhåll, det är bara att filma om, inget är hugget i sten.

Så igår när jag insåg att jag hade tid men ingen uttalad ide' så riggade jag telefonen och tryckte på rec. Det får bli vad det blir, tänkte jag och började.

Efter att ha tittat igenom den trettio minuter långa klassen beslöt jag att den är good enough. En halvtimmes video som fick namnet Grundad balans. En skopa core, några delar höfter, stänk av rotationer och så de grundade balanserna.

Yes, där satt den! Släpps inom kort på Facebook (Mias Yoga Uppsala) och Youtube.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar