lördag 18 april 2020

... behåller därför alla kläder på


Trädgården vaknar till liv och det känns som att "to do listan" växer för varje dag, ännu inte betungande och eftersom det just nu finns mer tid hemma än tidigare så kanske vi lyckas vara mer i fas denna vår?

Rabarbern har brutit igenom jorden och börjat växa. Den som i sommar kommer att vara gigantisk är nu spröd, vackert röd/grön och liten. Kommer inte att dröja länge innan vi kan skörda de första stjälkarna och tillaga något gott.


Annars fortsätter jag att beskära toppskott på ett av äppelträden. När den uppgiften är klar så är fyra av sju träd ompysslade, de andra tre får vara "träd" och växa lite som de har lust.

För ett år sedan klättrade jag runt i träden och på stege klädd i shorts och sportBH, det gör jag INTE i år. Blåsten stör och antalet plusgrader närmar sig inte sommartemperatur, behåller därför alla kläder på och svettas hellre in våren.


Grannarna klär sig i heltäckande vitt från topp till tå och pysslar om sina bin. Själv ser jag fram emot att lägga in en beställning på närodlat honung om ett par veckor.

Att arbeta i trädgården är rogivande även om det kan ge både träningsvärk och muskelont. Grannkatten som är mannens bästis hänger dagligen hos oss. Ligger vid vinrankorna i solen och spanar på sitt eget hus så hon kan se när hennes familj återvänder hem. Den tidigare så skygga honan har accepterat mig fullt ut och nu även okeyat Lejonkungen. Verkar som att hon känner sig trygg på vår tomt.

En lång skön söndag ligger framför mig/oss, härligt! Ska njuta allt jag kan. Önskar dig en bra dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar