tisdag 7 april 2020

Men då ...



I måndags under årets första riktiga vårdag med 15 graders värme och sol så lyckades jag spilla kaffe på ett av våra fårskinn. Suck

Om du någon gång försökt tvätta ett sådant så vet du ...

Jag sköljde av de bruna fläckarna och hängde upp skinnet över en stol utanför vårt sovrum och tänkte att där torkar ullen bäst.


Glömde bort fällen.

Kom ihåg den dagen efter då ett häftigt regn (helt oplanerat) vräkte ner. Istället för torrt var nu fårskinnet genomblött. Att torka en fäll inomhus är mindre kul, det luktar blöt kofta (!) och tar oändligt mycket längre tid. Dubbelsuck.

Men som jag bäddar får jag ligga. Det som försvinner ur minnet får sina konsekvenser och den "blöta koftan" påminner oss om mitt misstag, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar