fredag 3 april 2020

... hänger i en gren och sågar av en annan


Det är en märklig upplevelse att bo på Uppsalaslätten, när det blåser "stormvindar" som det gjort de senaste dagarna så både låter det och känns som om vi befann oss på kalfjället.

April månad gör i år skäl för sitt namn, det regnar, blåser, haglar och snöar. Det är råkallt och sen plötsligt varmt, soligt och vårigt, allt i ett oförutsett växlande.


Jag har valt att börja beskära ett av äppelträden. Hittills räcker stegen bra men det dröjer nog inte länge förrän jag hänger i en gren och sågar av en annan.

Trädgårdsarbete är lika lugnande som mina skogspromenader. Meditativa.

Visserligen kommer jag in med halva trädet i håret men jag har lärt mig att det hör till. Vilt hår drar till sig spretiga grenar och annat skräp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar