torsdag 30 april 2020

Datumstämpel gick ut för ett par år sedan


Hemma hos oss är det mannen som städar (i alla fall det senaste året) och jag som lagar mat. Men så klart ingen regel utan undantag haha, emellanåt byter vi sysslor.

Så vad gjorde jag på Valborg?

Svaret är: städade ur kylskåpet! Helt ärligt så har jag under en längre tid konstaterat att det verkligen behövts och igår när den stora festdagen mer liknade vilken dag som helst så gjorde jag det. Yes!!! Resultatet blev ett snyggt och rent ställe för kylvaror, utan de produkter som Lejonkungen brukar stöna över ... de vars datumstämpel gått ut för ett par år sedan. Hmn, ja du läste rätt.


Annars hanns en lång promenad med och en biltur ut på landet till våra gamla "hemtrakter" för att kolla läget. Vinka till vårt tidigare hus och kolla vad som hänt sedan sist. Ett coronasäkert alternativ till Valborgsfirande.

Idag står det arbete på mitt schema, hela förmiddagen och därefter chilltid med familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar